Hockey!!

Vi e ju ganska mycke o kollar på hockey. Felix e jätteintresserad o sitter för d mesta still den största tiden. Men något som aldrig glöms bort e ju d givna fikat i pausen. Felix vill då ha en peng för o sen själv gå till cafeterian o handla. Ingen kan beskylla honom för o va blyg iaf, d spelar ingen roll om vi e ien hall som han aldrig varit i tidigare, han knallar iväg själv ändå.

Senast när vi va i nobelhallen fick han en peng av mormor o gick iväg. Han kom tillbaka o hade köpt en negerboll, chokladboll, delicatoboll lr va d nu heter, ja ni vet va jag menar iaf. Jag frågade honom va han hade sagt att han skulle ha, för jag såg att han inte pekade utan stod i ena änden av cafeterian o bollen som han köpte fanns i andra änden.

- Men jag sa väl att jag skulle ha en sån, svarar han.

- Ja men va sa du att d hette då, frågade jag.

- Men jag sa att jag skulle ha en sån som man har när man fikar, som e rund, säger Felix som världens självklaraste sak.

D e väl inga konstigheter o handla även om man inte vet va saker heter, d e ju bara o förklara =)

Jag älskar den där killen!!


Kommentarer
Postat av: Tommy

:-) Så klart...

2010-02-22 @ 12:44:12
Postat av: Anonym

Påminner mej starkt om en liten tjej vid namn Maria som jag kände en gång.......... :-)

2010-03-04 @ 17:30:01
Postat av: Lena

Påminner mej starkt om en liten tjej vid namn Maria som jag kände en gång.......:-)

2010-03-04 @ 17:31:53
URL: http://3pa2.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0